Vad i helvete har jag gjort!?

Jo det ska jag då berätta för er. Jag valde att börja i Realgymnasiet. Big fucking mistake! Kan ju börja med att säga att skolan är hur liten som helst. Man får knappt någon luft liksom. Eller jo juste glömde, när vi stressar ihjäl oss för att gå till Liljeholmstorget för att köpa lunch och sen stressa tillbaka till skolan för att stressäta sin lunch. Man hinner knappt äta upp lunchen innan det är dags för lektion. Ja jo men det är ju bra att stressa i en hel timme varje dag!
Sen går det ju heller knappt några killar där. Kommer fan bli lesbisk snart och knulla med en hästtjej. Åh najs! Eller...?

Och sen det bästa av allt: mina klasskamrater. Speciellt en viss människa som jag bara inte tål. Hon stör mig något så fruktansvärt mycket. Går inte att beskriva! För det första trakasserar hon människor hela tiden efter deras utséende och ser de inte ut som hon gör, eller följer efter henne efter vad hon ska göra så gör man fel. Och det faktum att hon kallade mig för bitterfitta och hora igår, som jag fick reda på idag när jag var på väg hem, är fan inte okej! Jag är så sjukt jävla arg att jag har lust att slå in hennes feta nylle i väggen. OM jag ska konfrontera henne imorgon!

Det jag iaf vill ha sagt är att min allra största dröm är att bli stylist, men jag är varken nöjd med skolan eller mina klasskamrater. Jag trivs helt enkelt inte och har därför bestämt mig för att byta. Jag hoppas och ber till Gud att jag kommer in för annars vet jag inte vad jag gör!

Kommentarer

  • Axel Alm
  • 2011-09-27

Ställ krav på skolan, gå till rektorn och säg att ni stressar till lunchen och att det förekommer trakasserier i klasserna. Det är skolans SKYLDIGHET att göra så att deras elever mår bra i skolan. Tro mig, jag har suttit i min gymnasieskolas styrelse i 4 år och det är just dessa frågor som dyker upp på mötena. För visst är Realgymnasiet en friskola? STÄLL KRAV PÅ DIN UTBILDNING!

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus