Har utnyttjat sommarlovet lite grann

Igår var det fullt upp hela tiden! Dagen började med att jag och Elin gick upp vid 12, fixade picknick och sen tog vi ut Turbo och Skrållan på en långpromenad. Vi gick till lillrudan och inte nog med det, vi lyckades ta värsta omvägen så hela promenaden tog 1 och en halvtimme. Totalt var vi ute med hundarna i ca 2 och en halvtimme.
 
Hundarna var lite utmattade efter våran promenix.
 
 
Vid 16 senare samma dag gick jag till jobbet och ställde gamla Bettan utanför (cykeln), den lyckades tyvärr bli snodd upptäckte jag imorse.. Nog med det. Kl 21.30 slutade jag från jobbet och då mötte jag upp Elin, Amanda, Lisa, Linnea och My. Vi åkte till Brommaplan och drack lite med David och Josephs kompisar. Jag shottade blå och röd absint och gott var det ju inte iaf.
 
Linnea och Lisa drog rätt så tidigt, men vi fortsatte våran kväll och skulle bada med Joseph och Emrik, dock när bussen från Gullmars kom så ångrade vi oss och åkte till Rudan istället. Vi klättrade upp på taket vid Handenterminalen och kollade utsikten. Det var mest dimmigt.
 
 
Efter att vi utforskat taket och dess dimmiga utsikt fortsatte våran vandring mot Rudan. Vi fick ett litet stopp på vägen för att Amanda och Elin plockade ned en flagga från en flaggstång. Repet som sitter fast i flaggstången hoppade vi hopprep med också. Daniel Alenius kom även och gjorde oss sällskap när vi skulle bada. Så vi gick till bryggan, klädde av oss nästan allt och hoppade i. Jag, Elin och Amanda alltså för att My kände för att kolla på. Dessutom var det första gången som jag badade i år. Woopwoop!
 
På väg till Rudan för lite bad!
 
Och tro inte att våran "kväll" slutade där, nejnej.. Jag, Elin och My åkte till Sebbisarna och klampade in där. Elin kände sig som hemma och började laga mat. Efter ett litet tag kom Sebbe, Mike och nån annan kille som jag inte kommer ihåg namnet på. Mike var jättegullig och började laga mat till oss. Det blev thaiwok och jag som inte ens gillar thai tyckte det var gott. Det kan också bero på att jag var så hungrig. När klockan till slut blev 8 ruttnade jag och åkte hem. Hade mega ont i magen, var cp trött och ville hem till min säng. Sagt och gjort, jag däckade i sängen direkt när jag kom hem. Ja just, hälsade på mamma och Peter också som hunnit duscha och höll på med frukosten. Vid 16 ungefär ringde mamma och väckte mig, annars vet jag inte hur länge jag sovit. En väldigt lyckad kväll och morgon blev det iaf!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus