Fläthåruppsättning

Vet inte riktigt vad man ska kalla denna håruppsättning, men den är i alla fall gjord på en fiskbensfläta. Den var väldigt enkel faktiskt. Först lockade jag hela håret med plattång, är inte sådär jättenoga med hur lockarna ser ut eller hur hållbara de är då det bara är en grund för att det ska få en lite mer "slarvigare" look. Sedan gjorde jag en sned fiskbensfläta och drog ut själva flätan så att den blir väldigt lös och då blir det mycket snyggare och enklare att forma själva flätan till en liten knut sen.
 
När jag gjort det rullade jag flätan ca 2-3 varv inåt och sen fäste jag den med öppna nålar. Det gäller att fästa väldigt många öppna nålar och man får flytta om så att de inte syns men till slut så fäster den och stannar kvar. Mycket hårspray kan behövas, he he, och sen är det klart!
 
 
 

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus